ZAHARREAN

zaharrean

Elkarte honen xede nagusia Donostiako Alde Zaharreko merkataritzaren sustapena da, kontsumitzailearekiko merkataritzaren zerbitzuaren hobekuntza ekartzen duten horien guztien aurrean ordezkaritza ezarriz.

ERRONKA: Gazteen artean kontsumoa sustatu Alde Zaharreko komertzioetan


El principal objetivo de la asociación Zaharrean es la promoción del comercio de la Parte Vieja de San Sebastián, la formación del comerciante según sus necesidades, y la representación de los legítimos intereses del sector ante las instituciones y todos aquellos que signifiquen una mejora del servicio del comercio a los consumidores.

RETO: Incentivar el consumo en los comercios de la Parte Vieja entre los jóvenes


9. SAIOA- AMAIERA SAIOA

Maiatzaren 2an azken aldiz elkartu ginen IKD GAZtE modulua osatzen genuen talde ezberdinetako kide guztiak, hain zuzen ere egindako lan guztiari amaiera polit bat eman nahiean.

DSC_0027.jpg

Saioari hasiera emateko unibertsitateko eta foru aldundiko partaide ezberdinen hitzaldiak entzun genituen, gero aurkezleek moduloaz  gain IKDren talde motoreko gainerako jarduerak azaldu zizkiguten (eduki genituen formakuntza saio ezberdinak edo Granadan parte hartu zuten Cicreart kongresua adibidez).

Hau egin ostean talde bakoitzak moduluan zehar eginikoa azaldu zigun sormena erabiliz, batzuek bideoak erabili zituzten, besteek antzerkia… eta izatez bakoitzak bost minutu bazituen ere, batzuk gehixeago hitz egin zuten denbora-muga pasaz (dudarik gabe beren lana erakusteko zuten emozio eta gogoengatik!). Guk gure aurkezpenerako ipuin labur bat prestatu genuen eta power pointean gure argazkiak jarriz lagundu genuen, hau guztia egiten apur bat berandu ibili baginen ere, behin jendaurrean aurkeztu eta gero oso pozik geratu ginen emaitzarekin!

IMG_4483.jpg

Aurkezpenen tarteetan bi dinamika egiteko asmoa zegoen, baina azkenean denbora zela eta bakar bat soilik egin ahal izan zen; hori bai, dinamika horri esker Euskal Herri osoko su-artifizial onenez gozatzeko aukera izan genuen!

Aurkezpen guztiak bukatu zirenean berriz diploma banaketa egin zen eta amaiera ona emateko lunch oso goxo batez disfrutatu ahal izan genuen eragile eta IKDkideok, Iraitz eta Joelen argazki erakusketaz gozatzen genuen bitartean!

Lankidetzari amaiera emateko modu zoragarria izan saioa!

Mila esker IKD aukera honengatik,

Ez agurrik!

IMG_4493.jpg


NOVENA SESIÓN- SESIÓN FINAL

El 2 de mayo nos juntamos por última vez los miembros de todos los grupos que formamos el módulo de IKD GAZtE para dar un bonito final a todo el trabajo realizado.

DSC_0027.jpg

Para dar comienzo a la sesión, escuchamos las charlas de miembros de la Universidad y la Diputación y después los presentadores nos hablaron, además del módulo, de las diferentes líneas de trabajo del grupo motor como las sesiones de formación y del congreso Cicreart de Granada en el que participaron.

Después cada grupo explicó lo que había hecho durante el módulo utilizando diferentes métodos creativos como vídeos o teatro. Y aunque sólo teníamos 5 minutos para hacerlo  algunos grupos se alargaron un poco, sin duda por la emoción y las ganas de contar lo que han estado haciendo. Nosotros hicimos nuestra presentación contando un cuento acompañado de un power point con fotos nuestras como soporte visual. Aunque anduvimos un poco tarde para prepararlo, una vez presentado nos quedamos muy satisfechos con el resultado!

IMG_4483.jpg

Entre las presentaciones había intención de hacer dos dinámicas pero por falta de tiempo sólo se pudo hacer una y pudimos disfrutar de los mejores fuegos artificiales de toda Euskal Herria!

Al terminar todas las presentaciones se procedió al reparto de diplomas y para terminar bien pudimos degustar un riquísimo lunch todos juntos mientras disfrutabamos de la exposición de fotos de Iraitz y Joel.

La sesión fue una magnífica forma de dar fín al trabajo en equipo!

Muchas gracias a IKD por darnos esta oportunidad!

¡¡¡Hasta pronto!!!

IMG_4493.jpg


8. SAIOA – Gure proiektua amaituz dijoa!

Elkarrekin egindako guztia eta gero bakarrik azken saioa falta zaigu.

Azken aurreko saio honetan, asteartero bezala bildu ginen, baina oraingo honetan arkitektura fakultatean izan zen. Zein polita den barrutik! Terraza ikaragarria zuen eta barrutik estatuaz beterik zegoen, han geratzeko gogoa eman zigun! Iristean taldeak sortu genituen beste proiektuetako jendearekin. Zirraragarria izan zen talde berriak egitea, lagunen batekin egoteko eta jende berria ezagutzeko aukerarekin aldi berean.

Taldeka, 5 eragile sozial ezberdinen mahaietatik pasatzen joan ginen (Donostia Sustapena, Entrepenari, Red Eures, UPV/EHU Enplegu Gunea eta Master eta Doktoregotza Eskola). Stand hauetan etorkizunari begira oso gauza garrantzi eta interesgarriak azaldu zizkiguten eta dena arinago egiteko bolígrafo, goxoki, karpeta, gaileta eta beste hainbat gauza eskaini zizkiguten.

18118803_1082446241859946_857078365091018405_n.jpg

Bisita amaitzerakoan denbora librea utzi ziguten eragileei galderak egin ahal izateko eta ondoren aulariora bueltatu ginen gure betiko gelara, betiko taldearekin saioarekin amaitzeko.WhatsApp Image 2017-04-30 at 21.33.10.jpeg

Bertan bi ebaluazio bete genituen: bata geure burua eta gure kideena ebaluatzera zegoen zuzendua, garatutako konpetentzien inguruan, egindako l
ana eta haren kalitatea, talde lana etab.-en ingurukoa; beste galdetegian, Oihane,  gure dinamizatzailearen lana ebaluatu genuen. Azkenik, post-it horietan IKD GAZtE proiektuan zehar gustatutakoak eta aldatuko genituzkeenak idatzi genituen.

Generalean, gauza positibo askoz gehiago atera ziren negatiboak baino, esperientzia ikaragarria izaten ari baita! Espero dugu zuei guri bezain dibertigarria iruditzea, eta datorren astean gure istorioari amaiera emteko zuen zai egongo gara! Zein tristea izango den agur esatea!!


OCTAVA SESIÓN- ¡Nuestro proyecto se va acabando!

Después de todo lo recorrido juntos cuesta poner fin a esto pero todavía nos queda la última sesión.

 Durante esta penúltima reunión, como cada Martes, nos juntamos todos. La diferencia es que el lugar de encuentro fue en la Facultad de Arquitectura, ¡Qué bonita es por dentro! Tenía una terraza preciosa y estatuas por todas partes, daban ganas de quedarse allí. Al llegar a la puerta de esta facultad nos fueron llamando y formamos grupos diferentes, con gente de otros proyectos distintos al nuestro a la que no conocíamos (o quizás sí). Esto fue emocionante, no saber con quién te iba a tocar y poder tener la oportunidad de que fuera con algún amigo o con gente nueva a la que conocer.

 Con estos nuevos grupos formados fuimos pasando por 5 mesas de diferentes agentes sociales  (Fomento San Sebastián, Entrepenari, Red Eures, UPV/EHU Centro de Empleo y Escuela de Máster), los cuales nos fueron explicando cosas muy emocionantes y a tener en cuenta para nuestro futuro con lo cual resultó ser algo muy útil e importante. En las diferentes mesas podías ir cogiendo o te iban dando: bolígrafos, caramelos, carpetas con información, galletas… ¡Esto hizo mucho más ameno todo! ¿Eh?

18118803_1082446241859946_857078365091018405_n.jpg

Tras visitar todas y cada una de las mesas nos dejaron un tiempo libre por si queríamos aclarar alguna duda y seguidamente fuimos al aulario, donde nos reunimos cada semana (esta vez ya junto a nuestros compañeros de siempre) para terminar allí la sesión.WhatsApp Image 2017-04-30 at 21.33.10.jpeg

 Allí realizamos dos evaluaciones: una de ella consistía en valorarnos a nosotros mismos y a cada uno de nuestros compañeros en las diferentes competencias que hemos podido ir desarrollando, en la calidad y forma de trabajo, destrezas colaborativas, trabajo en equipo etc. En la otra evaluábamos a nuestra dinamizadora, Oihane. Por último para que fuera más creativo pusimos en unos post-it amarillos las cosas positivas que más nos habían gustado de IKD GAZtE y las cosas negativas que cambiaríamos o que no nos habían agradado tanto del proyecto.

En general dio la sensación de que salían más cosas buenas, al fin y al cabo ¡Está resultando ser una gran experiencia! Esperamos que os esté pareciendo igual de divertida que a nosotros esta aventura y la próxima semana os esperamos para poner fin a nuestra historia ¡Qué triste va a ser despedirse!


7. SAIOA- ZERBITZU EGUNA

Azkenean iritsi da hainbeste itxaron dugun eguna. Zerbitzuaren eguna. Gaurkoan eguerdiko 12etan elkartu gara Barriola Gelategiaren aurrean. IKDren bulegoan beharrezko materiala bildu dugu (mahaiak, roll up-ak…) gero EHUren fakutateko lorategietan gure Zaharreanen postua jartzeko. Pintxoak, Gureaken eskutik, Zaharreanen parte diren komertzio ezberdinetarako deskontuak, jokuak eta ekintza ezberdinak prest… Hori guztia, gauzak ondo egiteko jarri ditugun gogoekin batera, izan da hain harro gauzkan gaurko arrakastaren arrazoi.

WhatsApp Image 2017-04-11 at 14.27.33 (7).jpeg

Zerbitzua bera 12:30ak aldera hasi da. Pertsona ugari gerturatu zaizkigu eta beren proiektuan parte hartzeko gogoak adierazi dizkigute. Dinamika honako hau zen: Alde zaharrean merkataritzak duen egoeraren azalpen txiki bat egin ostean eta Zaharrean elkartea Instagramen jarraitu ostean, partehartzaileek WhatsApp Image 2017-04-11 at 14.27.33 (2).jpeggure hiru galderetatik bi ondo erantzun behar zituzten edota lau aukera baliatuz uztai bat garagardo botila bat inguratuz sartzea lortu. Proba hautako bat gaindituz gero Zaharreaneko sa
ltokiren bateko opari-txartel bat lortzeko aukera zuten edo bestela pintxo bat, dohainik. Gure ustekaberako bai pintxoak eta baita txartelak ere espero baino askoz lehenago bukatu dira, proiektuak izan duen harrera onari esker. Gure helburua bete dugula uste dugu eta Zaharreanen izena parte hartu duten guztien buruetan geratu dela, zeinei euren elkarlana eskertzen diegun.

WhatsApp Image 2017-04-11 at 14.27.33 (3).jpeg

Opari-txartel bat edo pintxo bat irabazi izanak ziur pertsona horiei merkataritza elkartea gogoan edukitzea eraginaraziko diela, baina donostiar merkataritzaren inguruan euren kezka zein defentsa erakutsi duten gazteen talde bat ikusteak jendean eragin handiagoa izan duela uste dugu, honela bizi diren hiriko merkataritzarekiko identifikazio handiago bat lortuz, saltoki txikietan erostera animatuz eta ez tratu askoz ere inpertsonalagoa erakusten duten eta bertako produkturik izan ohi ez duten multinazionaletan. Pozik gaude lorturikoarekin eta arrakasta honek aurrera egiten animatzen gaitu, elkarlanean meta handiagoak lortze asmoz.

WhatsApp Image 2017-04-11 at 14.27.33 (8).jpeg


SÉPTIMA SESIÓN- EL DÍA DE SERVICIO

Por fin llegó el día que tanto habíamos esperado. El día del servicio. Esta vez nos hemos reunido a las 12 de la mañana en frente del Aulario Barriola. Hemos recogido el material necesario (mesas, roll ups …) en IKD para preparar el puesto de Zaharrean en pleno jardín de las facultades de la UPV. Los pinchos, de mano de Gureak, los descuentos en distintos comercios de Zaharrean, los juegos y actividades preparadas, sumadas a  las ganas que hemos puesto para que salga bien han supuesto un gran éxito del que estamos orgullosos/as.

WhatsApp Image 2017-04-11 at 14.27.33 (7).jpeg

El servicio ha comenzado en torno a las 12:30. Hemos tenido la suerte de que muchas personas se han acercado y nos han mostrado su afán de colaboración con el proyecto. La dinámica era la siguiente: Tras una breve introducción sobre la situaWhatsApp Image 2017-04-11 at 14.27.33 (2).jpegción en el comercio de la Parte Vieja y después de seguir a Zaharrean en Instagram, los participantes debían responder dos de tres preguntas de nuestra cosecha correctamente, o bien conseguir encestar lanzando una anilla en una botella de cerveza, goza
ndo de 4 intentos para ello. Si la prueba era superada, tenían la oportunidad de conseguir un boleto descuento en algún comercio de Zaharrean o un pintxo gratis. Para nuestra sorpresa, los descuentos y los pintxos se han acabado mucho antes de lo esperado, gracias a la buena acogida que ha tenido el proyecto. Creemos que hemos conseguido nuestro propósito, y que el nombre de Zaharrean se ha quedado en las mentes de todos aquellos que han formado parte, a los cuales les agradecemos su colaboración.

WhatsApp Image 2017-04-11 at 14.27.33 (3).jpeg

El hecho de que hayan ganado un descuento o un pincho seguro que hace que esas personas se acuerden de la asociación de comercios, pero creemos que el hecho de ver a un grupo de jóvenes preocupados e implicados en la defensa y prevalencia  del comercio donostiarra ha calado más en las personas, consiguiendo así una mayor identificación con el comercio de la ciudad en la que viven, animándoles a colaborar comprando y fomentando en los pequeños comercios, y no en multinacionales que ofrecen un trato menos personal y un producto poco autóctono. Estamos contentos/as con lo conseguido, y este triunfo nos anima a seguir colaborando y trabajando juntos para conseguir metas más grandes todavía.

WhatsApp Image 2017-04-11 at 14.27.33 (8).jpeg


6. SAIOA

Zerbitzu eguna iristear dago!

Asteartero bezala aularioan elkartu ginen Zaharreanekoek bota ziguten proiektuan lan egiten jarraitzaeko.

Zerbitzu eguna apirilaren 11an izango da eta nahiz eta lan pila bat bukatuta izan gauza asko egitear zeuden. Oso pozik geunden lan guztia errealitatera eramateagatik baina pixka bat akituta geunden geratzen zen lanagatik. Horregatik, berehala lanean jarri ginen (lan guztia eramangarriagoa izan zen Oihanek, gure dinamizatzaileak, ekarri zuen askariari esker!)

3763ac99-7fc6-442b-889f-7546ebd98d6d.jpg

Zer egingo dugu zerbitzu-egunean?

Mahai batzuk campusean ipiniko ditugu eta han gauza ezberdinak banatu: Zaharrean-eko pegatinak, Donostiko Alde Zaharreko mapa informatiboak, IKD GAZtE-ko merchandising… eta nola ez! Pintxoak eta musika egongo da.

Hango merkataritza sustatzeko, Alde Zaharreko denda batzuetan asteazken guztietan unibertsitateko txartela erakutsiz gero %10eko deskontua izan dezakezu. Hau guztia zerbitzu-egunean azalduko dugu, eta gainera, 20 eurotarainoko opari-txaretlak banatuko ditugu. Opari-txartel hauek lortzeko joku batzuk egin beharko dira aurretik.

Nola banatu genuen geratzen zen lana?

3 gauza egiteko falta zirenez 2 pertsonako 3 taldeetan banatu ginen.

Maddi eta Marinak zerbitzu-eguna bultzatuko duten kartelak egin zituzten.

WhatsApp Image 2017-04-06 at 00.28.21.jpeg

Koba eta Miren opari-txartelak lortzeko jokua antlatzen aritu ziren. Saria lortzeko bi modu egongo dira: 3 eraztun 3 makil desberdinetan sartzea (barraketan bezala) edo trivial moduko galdera batzuk ondo erantzutea.

Vesko eta Enekok Zaharren-eko denda guztiak agertuko diren mapa egiten jarraitu zuten. Lan pila izaten da baina poliki-poliki argia ikusten ari da.

3 orduak ia gutxi iruditu zitzaizkigun. Bukatzeko geratzen ziren gauzak banatu genituen, adibidez puxikak erostea, pegatineko diseinua egitea… Hau egin ondoren etxera joan ginen datorren asteratea iritsi dadila desiatzen.


SEXTA SESIÓN

¡El día de servicio está a la vuelta de la esquina!

Como cada martes nos reunimos en el aulario para seguir trabajando en el proyecto que nos lanzó Zaharrean.

El día del servicio será el próximo martes 11 de abril y aunque ya teníamos bastantes cosas hechas aún quedaba trabajo por hacer. Estábamos muy emocionados por poder llevar ya a la realidad todo lo que habíamos hecho en las sesiones anteriores, pero a la vez nos sentíamos agobiados por todo lo que faltaba. Por ello, enseguida nos pusimos manos a la obra (¡todo el trabajo fue más llevadero gracias a la merienda que nos trajo Oihane, nuestra dinamizadora!).

3763ac99-7fc6-442b-889f-7546ebd98d6d.jpg

¿Qué vamos a hacer en el día de servicio?

Pondremos unas mesas en el campus en las que habrá: pegatinas de Zaharrean, mapas informativos de los comercios Zaharrean en la Parte Vieja, merchandising de IKD GAZtE… Y, ¡cómo no! Habrá pintxos y buena música para amenizar la mañana. Para fomentar el comercio de allá, todos los miércoles en ciertas tiendas de lo viejo habrá un 10% de descuento a todos los que presenten su tarjeta de la universidad. Esto lo explicaremos el día de servicio, y además, ¡repartiremos hasta 20 euros en tarjetas regalo! Para poder adquirir esas tarjetas la gente que se acerque deberá realizar unos juegos que estamos preparando.

¿Cómo nos hemos dividido el trabajo que quedaba?

Había 3 cosas que aún faltaban por completar por lo que nos dividimos en 3 grupos de 2 personas para llevar a cabo todo.

Maddi y Marina se pusieron manos a la obra con los carteles que promocionarían el día del servicio y los descuentos que habrá cada martes. Aunque hubo debate sobre de qué color poner el fondo, dónde colocar las fotos… nos supimos escuchar y entender perfectamente y los carteles quedaron muy chulos.

WhatsApp Image 2017-04-06 at 00.28.21.jpeg

Koba y Miren se encargaron de idear los juegos que deberían superarse para poder optar a las tarjetas de regalo. Habrá dos opciones de optar a premio: la primera será, al estilo de las barracas, meter 3 anillas en 3 palos distintos, y la segunda será acertando las preguntas sobre distintos temas que formulemos (serán preguntas del estilo de un trivial).

Vesko y Eneko continuaron realizando el mapa de la parte vieja de donosti en el que se indicarán los comercios de Zaharrean. Está siendo un trabajo laborioso pero poco a poco el mapa está viendo la luz.

Las 3 horas casi se nos hacen cortas. Repartimos las tareas que aún debíamos completar como por ejemplo, el diseño de las pegatinas, comprar globos… y nos fuimos a casa con muchas ganas de que llegue el próximo martes.


5. SAIOA

Berriz ere elkarrekin!

Aurreko asteetan bezala elkartu ginen, baina egun berezia zen Marimarrekin azken bilera geneukalako. Marimar heldu bezain pronto lanean hasi ginen. Lehenengo gaia merkatarien iritzia komentatzea izan zen, hauek baitira azken finean proiektuaren aspekturik garrantzitsuena. Marimarrek gure ideiak gustura hartu zituztela komentatu zigun, geneukan presioa murriztuz. Gainera gurekin zuzenean lan egingo duten merkatarien izenak eman zizkigun, beste batzuen erantzunak aste honetan lortuko zituela gehituz.

WhatsApp Image 2017-04-01 at 14.30.16 (1).jpeg

Hurrengo gaia, zerbitzu egunean izango ditugun deskontuen eta eskaintzen antolaketa izan zen. Hori egiten genuen bitartean beste taldekide batzuek hainbat inprentekin kontaktuan jarri ziren difusioaren beste atal garrantzitsu bat ixten saiatzen. Ideia pegatina, kartel, mapa eta lokaletarako biniloak egitea da, zaharrean erakundea ikusiarazteko.

Egin beharrekoak argi utzi eta gero Marimar agurtu eta lanari ekin genion. Talde erdia Instagram kontua sortu eta abiarazten hasi zen, beste erdia zenbait programa erabilita lokalen geolokalizazio mapa bat diseinatzen hasi zen bitartean.

WhatsApp Image 2017-04-01 at 14.30.16.jpegWhatsApp Image 2017-04-01 at 14.29.56.jpeg

Hau guztiarekin lan egunari amaiera eman genion. Sentsazioak onak diren arren, zerbitzu eguna bi aste barru baino ez da eta aurretik lan handia geratzen zaigula argi dago. Hala ere, taldea ikusiz, ziur gaude dena oso ondo aterako dela!

Urduritasuna handituz doa eta guk lanean jarraitzen dugu!


QUINTA SESIÓN

¡Otra vez juntos!

Otra semana más nos volvimos a juntar para trabajar aunque esta vez era especial. Esta semana nos reuníamos con Marimar por última vez para empezar a hacer efectivos nuestros prototipos. Según llegó Marimar nos preparamos y dimos comienzo a la reunión. El primer tema fue conocer qué les habían parecido nuestras ideas a los comercios, que a fin de cuentas son los importantes en todo esto. Marimar nos comentó que en general les habían gustado, con lo que nos quitamos parte de la presión. Además, nos dio la lista de los establecimientos que van a colaborar y nos comentó que es posible que otros se sumen durante esta semana.

WhatsApp Image 2017-04-01 at 14.30.16 (1).jpeg

Lo siguiente fue empezar a definir los tipos de descuento y de ofertas que vamos a ofrecer el día del servicio. Mientras parte de grupo trabajaba en darle forma a eso, otra se puso en contacto con varias imprentas para avanzar en otra parte fundamental de la difusión como son los carteles, trípticos, pegatinas y vinilos.

Tras dejar claras las preferencias nos despedimos de Marimar y nos pusimos manos a la obra. La mitad del grupo se dedicó a la creación y puesta en marcha de la cuenta de instagram (@Zaharrean). La otra mitad mientras nos dispusimos a trabajar con distintos programas para diseñar el mapa de la parte vieja y la geolocalización de los distintos comercios.

WhatsApp Image 2017-04-01 at 14.30.16.jpegWhatsApp Image 2017-04-01 at 14.29.56.jpeg

Con todo eso el día productivo llegó a su fin. A pesar de que las sensaciones son muy buenas sólo nos quedan 2 semanas para el servicio, por lo que sabemos que nos queda un duro trabajo por delante. Aunque viendo al equipo estamos convencidos de que todo saldrá muy bien.

¡Los nervios van en aumento y seguimos trabajando!


4. SAIOA

¡Berriz ere lan egiteko prest!

Gaurko lehenengo urratsa aurreko asteko saioko ebaluazioa izan da. Bertan prototipoak gure agenteari, Mariamar, aurkeztu genizkion eta dakizuen bezala oso ondo irten zen.

Ondoren gaurko erronka zirraragarria prestatzen hasi gara, talde elkarketa! Lehenengo gure prototipoak bateratu ditugu, bertan gure proposamen gutziak sartuz eta ondoren bi taldetan banatu gara dure ideiak beste taldeei helarazteko. Aularioko bi gelatan elkartu gara horretarako.

WhatsApp Image 2017-03-21 at 19.42.52.jpeg

Brainstorming egiten hasi gara. Talde bakoitzak besteei, denbora mugatu batean, zein den beren proiektua, zer ideia dituzten eta hauei nola aurre egingo dieten azaldu die eta amaitzean galderak luzatzeko aukera egon da. Horrez gain, talde bakoitzarigutxienez ideia bat eman behar izan diogu, horrela horien garapena sustatuz. Modu honetan denok feedback bat edukitzea lortzen da. Bukaeran denok oso pozik irten gara, ideak aportatu eta entzuteaz aparte ezagutzeko eta animoak emateko ere egon garelako.

WhatsApp Image 2017-03-21 at 19.42.52 (1).jpeg

Bukatzeko gure gelara joan eta proposamen denak kontatzen eta entzuten hasi gara, gure artean, hori eginez talde balorazioa egin ahal izan dugu eta horrekin erabaki prototipoari zer gehitu eta zer kendu.

Jaso ditugun proposamenetatik bat nahiko interesagarria iruditu zaigu: inkesta bat egitea zerbitzu egunean, gazteen ikuspuntua hobeto uler dezaten Zaharreko bazkideek. Beste ideia on bat trueke bat egitea izan da.

Ikus dezakezuen bezela beste egun  produktiboa izan dugu gaurkoa.Honek aurrera jarraitzen du!


CUARTA SESIÓN

¡Una vez más preparados para trabajar!

El primer paso que hemos dado hoy ha sido hacer una valoración de la visita del martes anterior a la sede de Zaharrean en la Parte Vieja Donostiarra. Allí presentamos nuestros dos prototipos a nuestra agente social, Marimar, y como ya sabréis fue un éxito.

Después de ello hemos empezado a prepararnos para el apasionante reto de hoy ¡La reunión de grupos! Lo primero que hemos hecho ha sido unificar nuestros dos prototipos en uno que engloba todas nuestras propuestas, y a continuación nos hemos separado en dos grupos para así poder explicarla a los demás. Una vez preparados nos hemos juntado en dos aulas del Aulario.

WhatsApp Image 2017-03-21 at 19.42.52.jpeg

Empieza el brainstorming colectivo. Ahora cada grupo explicará a los demás en un tiempo reducido cuál es su proyecto, qué ideas tien, cómo lo van a solucionar y responder las preguntas de los demás grupos. Teníamos que aportar un mínimo de una idea a cada proyecto, facilitando así su desarrollo. De esta manera cada grupo recibe un feedback del resto. Al final salimos todos contentísimos, ya que no solo tuvimos la oportunidad de escuchar y aportar a los demás, sino que además nos hemos conocido y animado mutuamente.

WhatsApp Image 2017-03-21 at 19.42.52 (1).jpeg

Después nos hemos reunido otra vez en nuestra aula y hemos empezado a comentar todas las propuestas que hemos recibido para poder así hacer una valoración grupal y decidir si añadirlas o no a nuestro prototipo. Una que nos ha parecido interesante es hacer una encuesta para conocer mejor la opinión de la gente durante el evento, de esta manera los comerciantes de Zaharrean tendrán un mejor panorama. Otra gran idea fue la de crear un trueque en el evento.

Como podéis ver hemos tenido otro día emocionante y productivo ¡Esto va para adelante! ¡Y seguiremos trabajando con ganas e ilusión!


3.SAIOA

Elkarlanean jarraitzen dugu!

Aste honetan proiektuaren parte garrantzitsu bat eraman dugu aurrera, eragile sozialaren egoitza ezagutzea, hain zuzen. Gure ideiak aurkezteko irrikitan geunden!

Asteartean 15.30etan aularioan bildu ginen denok, Maddi kenduta ezin izan baitzuen etorri, autobusez Alde Zaharrera joateko. Marimarren bulegoan bildu ginen, itsasoaren ondoan dagoen eraikin handi batean.

zaha

Hasieran urduri geunden, gure ideiak gustatuko ote zitzaizkion baina akenean bi prototipoek oso harrera ona izan zuten! Power Point bidez aurkeztu genituen aurreko saioan prestatutako prototipoak eta ideia gehienak asko interesatu zitzaizkion. Hala ere, zenbait kontu banan banan kontsultatu behar izango ditu komertzio guztiekin, esate baterako deskontuen aukera. Gauza ugari dauzkagu oraindik antolatzeke baian Zaharrean ezagutzera emateko izan dadila!

Gure lan ildoak honakoak izango dira: hasteko Instagram kontua hasiko dugu, Zaharrean-en pegatina edo txapak egiteko aurrekontua burutzea, geolokalizazio mapa bat egitea eta leialtasun txartel baten diseinua. Horiez gain, Campusean jardunaldi bat antolatuko dugu eta gure eragile sozialaren bideo bat egingo dugu. Anbizio handiko proiektua dirudi baina ez al da zoragarria?

INSTAmapa     zaharr

Azkenik, egun eguzkitsua aprobetxatzearren Alde Zahar ingurutik bueltatxo bat eman genuen Zaharrean-eko komertzio eta dendak hobeto ezagutu ahal izateko. Harrituta geratu ginen, momonetura arte gutako inor ez baitzen inoiz Zaharreko plakan fijatu, Alde Zaharreko saltokien ateetan. Behin konturatu ginela, “Wally-ren bila” jolasean ibiltzea bezala izan zen, lasai-lasai paseatzen gindoazen bitartean.

ZAHARREAN

Ikus dezakezuen moduan, emozioz eta esperientziaz beteriko eguna izan zen. Oso pozik eta datozkigun erronkei aurre egiteko lanean hasteko gogoz beterik atera ginen. Astero blogaren bitartez gure garapena ikusi ahal izango duzue.

Hurrengora arte!!


TERCERA SESIÓN

¡Continuamos juntos en esto!

Esta semana nos reunimos como cada Martes y llevamos a cabo una parte emocionante de nuestro proyecto ya que tocaba visitar a nuestro agente social (Marimar). ¡Qué intriga teníamos por saber qué le parecían nuestras ideas!

Para ir allí nos juntamos en el aulario a las 15:30 h y fuimos juntos en autobús a la parte vieja  de San Sebastián, sin contar con Maddi ya que no pudo venir. Una vez allí fuimos al despacho de Marimar, el edificio en el que se encontraba era grande y bonito, al lado del mar, un sitio muy acogedor.

zaha

Al principio estábamos algo nerviosos por ver cómo reaccionaba ante nuestros prototipos pero la verdad es que ¡Fue todo un éxito!. Le presentamos mediante Power Point las dos propuestas que se nos ocurrieron en la anterior sesión y le gustaron, a la vez que le parecieron muy interesantes la mayoría de ellas. Para algunas de ellas (como el tema de unos descuentos que pueden aplicar los diferentes comercios) nos comentó que tendrá que ir consultándolo comercio por comercio y además les mandará un correo por si acaso. Tenemos muchos campos diferentes que tratar y hacer pero ¡Que todo sea por promover Zaharrean!. Podremos con ésto y más.

En resumen, tendremos que hacernos cargo o empezar a trabajar en la creación de una cuenta de Instagram, la búsqueda de un presupuesto para hacer pegatinas o chapas con el sello de Zaharrean, la realización de un mapa de geolocalización y el diseño de una tarjeta de fidelidad. Además también planearemos un evento en el Campus y crearemos un vídeo-anuncio de los comercios de Zaharrean. Hemos resultado ser ambiciosos, pero eso está genial ¿No?

INSTAmapa     zaharr

Por último, después de reunirnos con Marimar fuimos a dar un paseo por la zona para aprovechar la buena tarde que hacía y conocer un poco mejor los diferentes comercios y tiendas que vamos a tratar (y ¡conseguir!) promover. Nos pareció increíble cómo nunca antes habíamos podido ver la placa de Zaharrean en ninguno de los comercios ni tiendas de la zona. Una vez que lo sabíamos fue como “Buscando a Wally” e íbamos descubriendo nuevas placas mientras andábamos tranquilamente por la zona.

ZAHARREAN

Como veis se trató de un día cargado de nuevas experiencias y emociones del que salimos bastante contentos y con ganas de trabajar y llevar a cabo los innumerables proyectos que tenemos que desarrollar así que seguid leyendo el blog cada semana para conocer cómo nos va yendo en todos y cada uno de ellos.

¡Hasta la próxima!


2.SAIOA

Hasi da abentura!

Aurreko astean IKDren aurkezpenaren amaieran elkartu ginen arren, aste honetan hasi gara “Zaharrean” elkartearekin lan egingo dugun 7 kideak (Oihane, Eneko, Marina, Diego, Vesko, Miren eta Maddi) benetan elkar ezagutzen!

WhatsApp Image 2017-03-07 at 20.14.37.jpeg

“Izotza hausten” hasteko dinamika bat egin genuen eta bertan kide guztiek hizkuntzekiko zuten gaitasuna erakutsi zuten, dela hizlari gisa (errusiera edo txinera entzuteko aukera eduki genuen besteak beste!) dela itzultzaile. Herrialde horietako biztanleek ulertuko ote gintuzten ziur ez bagaude ere, konferentzia amaitu eta gero argi geratu zitzaigun mundu osoan zehar pika-pika gabeko goxokiek aurrea hartzen diotela badutenei behintzat!

Behin barre pixka bat egin eta gero, Oihanek denoi gure ebaluazioa nola egingo den azaldu zigun eta gero guztien artean oinarrizko arau batzuk ezarri genituen proiektua aurrera eraman bitartean elkarbizitza ona ziurtatzeko; oinarria elkarrekiko errespetua izan zen: besteak beste norberaren puntualtasuna zainduz, mugikorrari begira denbora guztian ez egonez eta ahal den neurrian gure taldean erabiliko diren bi hizkuntzak, bai euskara eta bai gaztelaniara baliatuz. Blogari, idazkari eta moderatzaile funtzioak ere antolatu genituen (astero gutako ezberdin bat izango duzue zuei guk egindakoa azalduz!) eta astean IKDgatik 3 orduz soilik elkartzea  oso gutxi iruditzen zitzaigula-eta, elkarren artean hitz egiten jarraitzeko eta lanak batera ez gaudenean ere aurrera eramateko Whatsapp taldea sortu genuen.

Hau da, guzti hau eta gero txintxo-txintxo eta langile-langile aritzeko arma guztiak ditugula,  ikusiko duzue honela nolako proiektu puska egingo dugun!

Gero aurreko astean zehar etxean egindako “Vision Board”-ak (bai, izen konplikatua da, baina lasai, ni bezala ingelesean hain iaioak ez zaretenentzako, normalean collage deitzen diogunaren antzeko zerbait da) erakutsi genizkion elkarri, bakoitza kontzeptu ezberdin baten inguruan eraikia izan zena. Hor ere guztiek erakutsi zuten bai ordenagailuz eta bai eskuz denek ere artista txiki bat dutela barnean!

WhatsApp Image 2017-03-07 at 20.14.37 (1).jpeg

Honekin bukatzerakoan deskantsu txiki bat egin genuen (gorputzak eta buruak hala eskatzen dute batzuetan!) eta ondoren, gure proiektuaren lanketan guztiz murgildu ginen! Egun horretan prototyping-arekin hastea tokatzen zitzaigun (beste ingelesezko hitz zoragarri bat, prototipatzen hastea esan nahi duena) eta buruari buelta asko eman eta gero, eduki genituen ideia guztiak bi proiektu bide edo prototipotan banatzea lortu genuen: bata ekitaldi baten eraketatik bidetik doana eta bestea difusioarenetik.

Bai, badakit, gehiago jakin nahi duzue ezta? Ba ezin da, top secret! Ze grazia du hasiera-hasieratik dena kontatzen badizuegu? Ez, ez, ez; kontatuko dizkizuegu gauza gehiago ere, baina ez gaurkoan! Beraz, badakizue, gehiago jakin nahi izanez gero, jarraitu astero bloga begiratzen, guk geuk ere lanean jarraituko dugu gure eskuetan dagoen onena sortzeko!


SEGUNDA SESIÓN

¡Empieza la aventura!

Aunque ya nos habíamos juntado la semana pasada al final de la presentación de IKD, ha sido esta semana cuando hemos comenzado realmente a conocernos los 7 participantes (Oihane, Eneko, Marina, Diego, Vesko, Miren y Maddi) que trabajaremos con la asociación “Zaharrean”

.WhatsApp Image 2017-03-07 at 20.14.37.jpeg

Para empezar a romper el hielo, hicimos una dinámica donde todos/as demostraron sus habilidades con las lenguas, sea como orador/a (¡pudimos escuchar hablar por ejemplo tanto ruso como chino!) como traductor/a. Y aunque no estamos seguros/as de que los habitantes de esos países pudiesen entendernos, al acabar la conferencia quedó claro al menos que las gominolas sin pica-pica son mucho mejores para la mayoría del mundo.

Después de reírnos un poco, Oihane nos explicó a a todos/as cómo se haría la evaluación y seguido a esto, entre todos/as decidimos unas simples normas para que la convivencia fuera idónea; la base de todo sería el respeto hacia los demás : entre otras siendo puntuales, no estando mirando a la pantalla del móvil todo el rato o utilizando en la medida de lo posible las dos lenguas del proyecto, el euskera y el castellano. También organizamos las funciones de bloguero/a, secretario/a y moderador/a (¡cada semana tendréis a uno diferente de entre nosotros explicándoos lo que hemos hecho!) y cómo estar solo 3 horas a la semana en IKD nos parecía poco, creamos un grupo de Whatsapp para seguir hablando entre nosotros y seguir trabajando aún cuando no estamos juntos/as.

Es decir, que después de todo esto, tenemos todas las armas para ser muy buenos/as trabajadores/as, ¡ya veréis que proyecto tan genial haremos!

Tras esto, cada uno/a enseñó a los/las demás el “Vision Board” (Sí, es un nombre complicado, pero para los/las que sois como yo un poco desastres con el inglés, es algo parecido a lo que generalmente llamamos collage) que hizo durante la semana, cada uno sobre un tema o concepto diferente. ¡Ahí también pudimos ver que tanto a ordenador como a mano, todos/as llevamos un pequeño artista dentro!

WhatsApp Image 2017-03-07 at 20.14.37 (1).jpeg

Cuando acabamos con esto hicimos un pequeño descanso (¡tanto el cuerpo como la mente así lo piden a veces!) y después ¡nos pusimos de lleno con nuestro proyecto! Ese día nos tocaba empezar con el prototyping (otro palabro de inglés, que significa empezar a prototipar) y después de dar muchas vueltas a la cabeza, conseguimos separar en dos opciones de proyecto o prototipos todas las ideas que tuvimos: uno encaminado a la creación de un evento y el otro a la difusión.

Lo sé, la intriga os corroe y queréis saber más ¿verdad? Pues no se puede, ¡top secret! ¿Qué gracia tiene si os contamos todo desde el principio? No, no, no; os iremos contando más cosas, ¡pero no hoy! Así que ya sabéis, si queréis saber más, seguid mirando el blog todas las semanas, ¡nosotros/as seguiremos trabajando para crear lo mejor que esté en nuestras manos!