EiTB

Euskal Irrati Telebista (EiTB) Euskal Autonomia Erkidegoko telebista eta irrati publikoaren erakundea da, 1982an Eusko Jaurlaritzak sortua.

ERRONKA: Lan espazio desberdinetan lan egiten duen jendearen artean interakzioa sortuko duten dinamikak proposatu eta sortzea.

Euskal Irrati Telebista (EiTB) es la radio y televisión pública de la Comunidad Autónoma Vasca, creada por el Gobierno Vasco en el año 1982.

RETO: Crear y proponer dinámicas en las que trabajadores/as de distintas áreas de EiTB interactúen.

http://www.eitb.eus/


SAIOZ SAIO – SESIÓN A SESIÓN:


2. saioa – 2ª sesión

2016/03/08

DSCF3207

“Lan  espazio desberdinetan lan egiten duen jendearen artean  interakzioa sortuko duten dinamikak proposatu eta sortzea”. Hauxe  da Eitb-ko irratitik proposatu ziguten erronka. Pentsatu eta pentsatu aritu eta gero, gure IKD-ko taldeak bi proposamen aurkezten ditu desafioaren aurrean.

Alde batetik, elkarrekintza bultzatuko duen espazio bat egokitzea. Hau da, irratian langile guztiek erabili ahalko duten espazio atsegin eta gustagarri bat sortzea da gure lehen proposamena. Honela, estudio derberdinetan lanean aritu ostean, irratiko beste langileekin batera denbora libre atsegin batez gozatzeko aukera izango dute.

Bestalde, bigarren proposamen bat ere badugu. Kasu honetan, elkar hobeto ezagutzea ahalbidetuko duen taula moduko bat sortuko genuke, zeinetan irratiko langile bakoitzaren izen-abizen eta argazkiarekin batera, astero zaletasunen, gustuen eta beste hainbat gaien inguruko informazioa gehitzen joango diren irrati langileak. Honela, besteak gehiago ezagutzeaz gain, lanetik kanpoko harremanak ere sortzeako aukera egongo litzateke, adibidez, hainbat langileri medi ibilaldiak egitea gustatzen zaiela ikusita.


“Proponer y crear dinámicas que fomentan la interacción entre personas de diversos espacios de trabajo”. Ese es el desafío que nos expusieron desde EiTB y al que tras pensar y pensar, nuestro grupo de IKD le ha propuesto dos sugerencias.

Por un lado, adecuar un espacio que promoverá la interacción, es decir, crear un espacio agradable e interesante para todos/as los/as trabajadores/as en el que poder relacionarse. De este modo, tras estar trabajando en estudios diferentes podrán gozar de tiempo libre con el resto de los/as compañeros/as.

Por lo otro lado, también tenemos una segunda propuesta. Crearemos una tabla que facilitará el conocerse entre ellos, en la que aparecerá el nombre y apellido de cada empleado/a, junto a una foto, y semanalmente cada uno/a la irá rellenando con diferentes temas: gustos, aficiones, etcétera. Así, además de conocer más a los/as compañeros/as también cabría la posibilidad de crear vínculos y relaciones extralaborales.


3. saioa – 3ª sesión

Martxoaren 15ean eragilearen etxera joateko eguna zen, gure kasuan Miramonera joatea tokatu zitzaigun. Batzuk unibertsitatean gelditu ginen autobusez joateko eta beste batzuk autoz hurbildu ziren bertara.

DSCF3217.JPG

Nahiz eta gure erronka irratira zuzenduta egon, hasieran telebistako hainbat txoko ikusi genituen eta ondoren irratira zuzendu ginen. Bertan duten egoera ikusi ondoren, aurreko astean taldean landutako bi prototipoak aurkeztu genizkion Joneri, gure Eitb-ko ordezkaria. Gainera Jonek Eitb-ko Miramongo zuzendaria ikusi zuen pasilutik pasatzen eta aurkezpenera gonbidatu zuen.

Zorionez, biei gustatu zitzaizkien gure proposamenak eta gainera bi ideiak uztartzeko aukera ere eman ziguten. Hori gutxi balitz, irrati zuzenduriko erronka bazen ere, Jone eta Javierren aburuz, Eitb osorako balio duen zerbitzu bat bezala ikusi zuten.

Aurrekontu arazoak direla eta agian hasiera batean nahi genuena lortzea ez da erraza izango. Izan ere kafe makinen ura pasatzeko hodiak… obra txiki batzuk eskatzen dituzte, eta hain denbora gutxian ezinezkoak dira gauzatzea. Baina hala eta guztiz ere prest daude gure ideak aurrera eramateko eta guk behar ditugun materialak, ahal den neurrian, eskaintzen.

Amaitzeko Gaztea irratiko arratsaldetako Akabo Bakea saioa entzuten egon ginen pixka bat eta haiei ere aurkeztu genizkien gure erronkaren proposamenak.


El 15 de Marzo fue el día indicado para ir a la casa del agente social. En este caso nos tocó ir a Miramón. Algunos de nosotros fuimos en autobús mientras otros fueron allí en coche.DSCF3236.JPG

Aunque nuestro reto iba dirigido a la radio, al principio vimos instalaciones de la televisión y más tarde las de la radio. Vista la situación que se presentaba expusimos nuestros dos prototipos a Jone, nuestra representante de EiTB. Además de ello invitó al director de explotación a que se acercara.

Afortunadamente los dos prototipos fueron de su agrado y se dio la opción de desarrollar ambas. Por si eso fuera poco, Jone y Javierren nos propusieron ampliar el reto no solo a la radio sino a toda la EiTB ya que el servicio era bien aplicable.

Debido a los costes y dificultades tal vez no sea posible llevar a cabo el proyecto como habíamos pensado al principio. Aun así, están dispuestos a llevar nuestras ideas adelante y de ofrecernos todo el material necesario.Para terminar, y como anécdota, estuvimos en la sesión de “Akabo Gaztea” y les presentamos las propuestas del reto.


4. saioa – 4ª sesión

Laugarren saio honetan “Furor” dinamikarekin hasi dugu arratsaldea, hainbat abestirekin nahikoa barre eginda, lanari ekin diogu.

IMG_20160322_171918.jpg

Gainontzeko taldeei gure erronka eta prototipoa azaltzea tokatu zaigu eta hori errepasatzen hasi gara. Ondoren, taldea bitan banatu eta taldetxo bakoitza gela batera joan da, non beste IKD talde batzuetako kideak zeuden.

Hauen aurrean EITBk luzatutako erronka eta guk proposatutako proiektua azaldu behar izan ditugu, minutu gutxi batzuetan. Jarraian, gelan zeuden beste taldeetako kideek hobetzeko proposamenak eta gehitzeko ideiak eman dizkigute, eta berdina egin dugu talde guztiekin.

Atal honekin amaitu eta atsedentxo bat egin ondoren, prototipoa fintzen aritu gara, detaileak zehazten. Hala nola, zerbitzua non prestatuko dugun, noiz izango den martxan jarriko dugun eguna, beharrezkoa izango dugun materiala zein den…etab.


Esta cuarta clase la hemos comenzado con la dinámica “Furor”, y después de reírnos con unas cuantas canciones, hemos empezado a trabajar.

IMG_20160403_233527.jpg

Hemos tenido que explicar nuestro proyecto a los demás grupos, y hemos empezado a prepararlo. Después de dividir el grupo en dos, cada uno ellos ha ido a una clase, donde estaban otros compañeros de IKD.

En unos pocos minutos, hemos tenido que exponer el reto y el proyecto que hemos propuesto a EiTB. A continuación, los demás compañeros nos han dado propuestas e ideas para mejorar nuestra iniciativa, y hemos hecho lo mismo con los demás grupos.

Al finalizar esta actividad y hacer un descanso, hemos estado detallando el proyecto: cómo vamos a preparar el servicio, cuándo vamos a ponerlo en marcha, qué material vamos a necesitar…etc.


5. saioa – 5ª sesión

Gaur eragileekin berriz elkartzea tokatu zaigu, eta Eitbra joan gara berriz, eragilearekin bigarren kontrastea egitera.

Oraingoan, Jone Larrañagaz gain (guk Eitbn daukagun ordezkaria), Aitziberrekin, atrezzoko arduradunetako bat, egoteko aukera izan dugu, guk aurrera eraman nahi dugun proiektuaren asmoa azaldu eta erabiliko dugun dekoratu, altzari etab.en inguruan hitz egiteko.

dyd.png

Lanak banatzeko helburuarekin, gure artean bi talde bereizi ditugu, lehenengo taldea langileei bidaltzeko emailetan eta egoitzan zehar itsatsiko ditugun poster eta karteletan idatzi beharrekoaz pentsatzen gelditu dira, bigarren taldea hallera jaitsi eta espazioa antolatzeko ideiak hartzera joan den bitartean.

Berriz elkartu garenean, “moskeo korreo” gisa erabiliko dugun bideo informatzailea grabatu dugu, bakoitzak paper bat hartu eta guztiok parte hartuz.


En el día de hoy nos tocaba juntarnos otra vez con la entidad, en nuestro caso Eitb, así que hemos ido todo el grupo para hacer un segundo contraste con ellos.

gyk.png

Esta vez, además de Jone Larrañaga (nuestra referente en Eitb), hemos podido estar con Aitziber, una de las responsables del atrezo. Le hemos explicado cuál es nuestra intención para poder responder al reto que nos propusieron, y hemos hablado un poco sobre los muebles y el decorado que nos gustaría poner en el hall.

Con el objetivo de repartir tareas, nos hemos dividido en dos grupos. Un grupo se ha quedado en la oficina de reuniones donde solemos estar, pensando y acordando lo que se va a escribir en los correos que mandaremos a los trabajadores y en los carteles que pondremos en los pasillos. El segundo grupo ha bajado al hall para poder visualizarlo mejor, y pensar cómo se puede organizar el espacio que tenemos.

Una vez nos hemos juntado otra vez, hemos grabado el video informativo que usaremos para el “correo mosqueo”.


6. saioa – 6ª sesión

Seigarren saio honetan berriz ere liburutegiko gure gelan elkartu gara, oraingo honetan azkeneko ideiak finkatu eta zerbitzuari azken ukituak emateko asmoz. Gure lana nahikoa aurreratuta zegoenez, tabloietako ideiak zehazten aritu gara, tabloi bakoitzean jarriko genituen gaiak eta galderak erabakiz. Bi taldetxoetan banatu gara honetarako, baina azkenean denok batera erabakitzen amaitu dugu.

Hau egiten geundela IKDko kamisetak ekarri dizkigute eta hauek janzten ibili gara, gure neurrikoa bilatu arte. Honen ondoren beste hainbat puntu zehaztu eta Ramoni korreoa idatzi diogu, eskatu behar genizkion fabore guztiak eskatuz. Hau bukatutakoan eta amaitzeko, osteguneko zerbitzurako azkeneko oharrak zehaztu ditugu.


En la sexta sesión nos hemos vuelto a reunir en la biblioteca con el objetivo de fijar las últimas ideas y darle un repaso definitivo a nuestro servicio. Considerando que el trabajo estaba suficientemente adelantado, hemos estado decidiendo los temas y las preguntas que íbamos a poner en los tablones. Para ello, en un principio, nos hemos dividido en dos grupos pero al final, hemos acabado decidiendo todo entre todas.

Mientras estamos tomando decisiones, nos han traído las camisetas de IKD y nos las hemos estado probando hasta encontrar la talla adecuada para cada una de nosotras. Después, le hemos escrito un correo a Ramón pidiéndole todos los favores que hemos considerado necesarios. Y por último, para dar por finalizada la sesión, hemos matizado los últimos puntos para comenzar el servicio este jueves.


7. saioa: ZERBITZUA – 7ª sesión: SERVICIO

Zerbitzu eguna, urduritasuna eta irrika.

Iritsi zen zerbitzu eguna eta nerbioak dantzan zeuden!

Goizeko 8:30tan elkartu ginen Miramongo EiTBko egoitzaren sarreran, kamiseta eta guzti! Barrura sartu eta guztia antolatzen hasi gara. Panelak alde batetik, flyerrak bestetik… Mila gauza antolatzeko, eta antolatuta. Paperak banatzen hasi gara eta jendearen jarrera positiboak jarraitzeko indarra eman digu. Honela jarraitu dugu goiz osoan, jendearengana hurbildu eta gure proiektuaren berri ematearekin batera, parte hartzera gonbidatuz. Batzuek ezetza eman arren, horrek ez gaitu kikildu eta aurrera jarraitu dugu goiz osoan zehar. Jende asko hurbildu zaigu, batzuk beren kabuz, eta beste batzuk arrastan ekarrita. 

Gainera, sorpresa eta guzti izan dugu: Txori-Enea programako zuzendariak bere saioan ateratzeko gonbita egin zigun, IKDko proiektua azaldu eta plater goxo batzuk sukaldatzeko asmoz. Onena emanez, goiza pasa zen.

Indarrak hartu eta arratsaldeko txandari ekin genion. Goizeko aztoramenduak lekua utzi zion arratsaldeko lasaitasunari baina, hala ere, gure gogoak indartsu eutsi zion zerbitzuari. Jende gutxiago ibili arren, langileak parte hartzera animatu genituen eta hauek prestutasuna adierazi zuten… eskertzekoa benetan! Arratsaldea lasai bazijoan arren, bada nerbioak dantzan jarri zizkigun gertakaria: irratian hitz egitea, hain zuzen ere. Hiri gorria saiotik gure proiektua azaltzeko aukera eskaini digute eta perfekzioaz hitz ezin den arren, saiatu saiatu gara! Horrela ba, pasatu zen gure zerbitzuko lehen eguna.

This slideshow requires JavaScript.

Bost egunen buruan, berriro ere Miramongo egoitzan elkartu ginen. Oraingoan egindako lanaren erantzuna jasotzea tokatzen zen. Zein izan ote da jendearen iritzia? Iritziak iritzi, gu gurera! Alde batetik, paneletan jendeak jarritako ideiak jaso ditugu. Nahiz eta jende askok ez idatzi, ideia eta iritzi oso interesgarriak jaso ditugu. Bestetik, feedback-a jasotzeko inkestak pasa ditugu eta bertako goraipamen eta kexak kontuan hartu ditugu, hurrengo baterako, agian. Honetaz gain, gure eragilea den Jone Larrañagarekin hitz egiteko aukera izan dugu eta bere esker ona adierazi digu.

S0043747

Amaitu da gure lana. Onena eman dugu eta oso gustura gaude egindako lanarekin. Esperientzia izugarria eta pertsona ezin hobeak. Mila esker EiTBri harrera, gertutasun eta konfidantzarengatik!


Llegó nuestro día de servicio y los nervios estaban a flor de piel!

Eran las 8:30 de la mañana y nos encontramos frente al edificio de EITB en Miramon, con las camisetas puestas, cómo no! Una vez dentro del edificio nos pusimos manos a la obra y empezamos a organizarlo todo. Paneles por un lado, flayers por el otro… Mil cosas que organizar y  mil cosas organizadas. Una vez repartidos los primeros papeles y recibido el entusiasmo de la gente, nos vimos con fuerzas para seguir adelante. Así hemos continuado durante la mañana. Nos acercamos a la gente y tras explicar nuestro proyecto e intenciones, les animamos a que participaran. A pesar de recibir la negativa de algunos no nos acongojamos y nos vimos con más ganas que nunca para seguir. En general la gente estuvo bastante participativa aunque tuvimos que traer alguno que otro a rastra.

Además, hemos recibido una muy grata sorpresa; el director del programa “Txori-ene” nos ha ofrecido la oportunidad poder salir en uno de sus programas y así dar a conocer el proyecto IKD. Una gran oportunidad, sin duda. Así pues, dando lo mejor de nosotras pasó la mañana.

Tras recuperar fuerzas, seguimos con más ganas a la tarde. La ajetreada mañana dejo paso a la tranquila tarde. A pesar de ello, nuestro ánimo sigió al máximo. Aunque el flujo de la gente no fuera como el de la mañana, tratamos de animar a la gente a participar y las respuestas fueron de las más positivas.  ¡Digno de agradecer! La tarde transcurrió tranquila pero un acontecimiento no ha devuelto el nerviosismo al cuerpo. ¡Era hora de hablar en la radio! Los compañeros del programa “Hiri-Gorria” de Euskadi Irratia nos ofrecieron la oportunidad de hablar en su programa y así dar a conocer tanto IDK-Gazte así como nuestro reto. ¡Buen trabajo! Asís pues concluyó nuestro primer día de servicio.

This slideshow requires JavaScript.

Pasados cinco día nos hemos vuelto a juntar frente al edificio de Miramón. Tocaba recoger lo sembrado. ¿Cómo habrá sido recibido nuestro servicio? A pesar de las opiniones, nosotras a lo nuestro. Por un lado, hemos recogimos las respuestas de los paneles. Aunque la participación no fuera sido multitudinaria, las recomendaciones e ideas fueron de lo más originales e interesantes. Por otro lado, pasamos una pequeña encuesta pasa así poder conocer la opinión  de los trabajadores y poder hacer una pequeña evaluación. A parte de esto, tuvimos tiempo para charlar con nuestra agente social Jone Larrañaga y nos mostró su agradecimiento por el trabajo realizado.

S0043747

Se ha termina nuestro trabajo. Hemos dado todo lo mejor de nosotras y estamos muy satisfechas con el trabajo realizado. Una experiencia inolvidable y gente inmejorable. Muchísimas gracias a EITB por su recibimiento, cercanía y confianza.


Azken saioa – Última sesión

Zortzigarren saio honetan gainontzeko taldeen, eragile sozialen eta hainbat irakasleren aurrean, talde bakoitzak bere proiektuaren aurkezpena egin zuen.

Baina lehenik eta behin, gure taldea moduluaren ebaluazioa egiteko batu ginen. Horretarako liburutegilo gela batean dinamizatzailea eta taldekide guztiok elkartu ginen, eta moduluaren inguruan hitz egiteari ekin genion. Modulo hasieran betetako autoebaluazio orria esku artean genuela, bukaeran betetako ebaluazio orriarekin alderatu dugu, genituen aurre ideiak bete diren ala ez ikusteko. Honez gain, post it-en teknina erabiliz moduluaren ebaluazio orokor bat egitelo aukera izan genuen, mantenduko genituzkeen gauzak eta hobetzeko proposamenak aipatuz.

IMG_20160503_140129.jpg

Ordubete inguruko saio bat izan zen eta ondo sentitu ginen, egia esan. Konfiantza giro batean aurkitu ginen uneoro eta bakoitzak uste zuena askatasunez esateko aukera izan genuen, guztion iritziak entzun eta konpartituz.

Ebaluazioaz gain, hasieran aipatu bezala, gainontzeko taldeen aurrean aurkezpenak egin genituen ondoren. Liburutegiko areto nagusian elkartu ginen 9 taldeen aurkezpenak entzuteko, astuna ez izateko asmoarekin aurkezpenen artean dinamika txiki batzuk egin genituelarik. Talde guztiok amaitu genuenean, IKDgazte proiektuan parte hartu dugula baieztatzen duen ziurtagiriak banatu zizkiguten, eta talde argazki batzuk atera ondoren luntx batekin amaitu genuen guztia.


En esta octava sesión cada grupo presentó su proyecto ante los demás alumnos/as, agentes sociales y profesores/as.

Al mediodía nuestro grupo, junto a la dinamizadora, se reunió en un aula de la biblioteca para realizar la evaluación del módulo. Nos repartió la primera evaluación que realizamos antes de empezar con el proyecto y tuvimos la oportunidad de compararla con la valoración final que realizamos. Para dinamizar un poco la sesión, se llevó a cabo la dinámica de los post-it donde de manera individual fuimos depositando nuestras ideas en torno al módulo. Ofrecimos sus puntos débiles y fuertes a la vez que proponíamos mejoras.

IMG_20160503_140129.jpg

La duración de la sesión rondó la hora y nos sentimos muy bien. Mantuvimos un clima de confianza en todo momento y cada una se sintió libre de expresarse con total libertad. Compartimos opiniones y nos escuchamos.

Además de la evaluación, como se ha mencionado al principio, los nueve grupos tuvimos la oportunidad de presentar nuestros respectivos proyectos a los/as demás en la sala principal de la biblioteca. Para que la presentación no fuese pesada se intercalaron algunas dinámicas de vez en cuando.

Tras acabar con la presentación, se dio paso a la entrega de diplomas en los que se acreditaba la participación en el proyecto IKDGazte. Después, tras sacarnos unas fotos en grupo se ofreció la oportunidad de disfrutar de un lunch.