LA SALLE BERROZPE

La Salle

LSB es un centro educativo que desarrolla un proyecto común basado en la excelencia y la eficiencia mediante tres ejes fundamentales: pertenencia, innovación y sostenibilidad.


LSB bikaintasunean eta eraginkortasunean oinarrituriko proiektu amankomun bat duen ikastetxe bat da, eta hiru ardatz nagusion bidez garatzen du: Pertenentzia, berrikuntza eta iraunkortasuna.

la salle


ERRONKA: Haur Hezkuntzako jolastokiaren birmoldaketa proposatu.

RETO: Proponer la renovación del patio de Educación Infantil.


LEHEN PROTOTIPAKETA

Gure lehen ideia patioko eskailera aldatzean datza. Momentu honetan beheko patiora jaisten den eskaileraren ordez, eskailera eta aldapa baten arteko nahasketarekin aldatuko litzateke. Modu honetan, eskailerak jaitsi ezin dutenek ez dituzte alboetako aldapak erabili beharko, eta umeentzak arrisku txikiagoa izango da.

Beste ideietako bat patioko paretaren bat margotzeko txoko bezala erabiltzea da, tizak edo bestelako materialak erabiliz. Honetarako materiala zainduko duen arduradun baten beharra aurreikusi dugu.

Lurrezko txokoei erabilgarritasun bat emateko, baratza txiki moduko bat jartzean pentsatu dugu. Gure ustetan, umeak badira landatzen eta zaintzen ibiltzen direnak, gauza hauek errespetatzen ikasiko dute.

Gure azken proposamena beheko patioa txoko desberdinetan banatzean datza, lurrean margotutako lerro edo formen bidez. Txoko bakoitza jolas edo ekintza bati lotuta egongo litzateke, baina beti ere derrigorrezkoa izan gabe.


PRIMER PROTOTIPADO

Uno de los fuertes de nuestro prototipo consistiría en cambiar la escalera. En vez de la actual escalera que baja al patio inferior, se pondría una mezcla entre rampa y escalera, dando oportunidad para bajarla a la gente discapacitada, y siendo un menor riesgo para los niños del centro. De esta manera las rampas laterales del patio no serian necesarias.

Otra de las ideas consistiría en usar una de las paredes como zona para pintar, ya sea con tizas o con cualquier otro material. Esto requeriría de un responsable para cuidar del material.

Para poder aprovechar las zonas verdes, pensamos que sería una gran idea usarlas para poner una pequeña huerta, donde los mismos niños cuiden las plantas. Creemos que si ellos son los que cuidan las plantas, aprenderán a respetar estas cosas.

Nuestra última propuesta seria el dividir el patio inferior en diferentes zonas, por medio de lineas o formas pintadas en el suelo. Cada zona estaría dedicada a un juego o actividad, pero siempre manteniendo la posibilidad de que los niños las usen como quieran.


BIGARREN PROTOTIPAKETA

  1. ESKAILERAK

Gaur egungo egoerari erreparatuta, gunearen eskailerak ezponda eta muturretako aldapekin daude nahastuta. Umeek eskalatzeko ohitura duten zenbait eskailerek hesiak daude, eta hori oso arriskutsua da. Proposaturiko ideiarekin, hau da, eskailerak eta aldapa konbinatzen duen aukera erabilita, hesiak ezabatzea lortuko dugu. Gainera, honela, jolas gune batetik besterako lotura aldapa gutxiagokoa izango da, arriskuaren dimentsioa jaitsiz. Beste alderdi positibo bat aipatzearren; umeek aldapa erabiliko dute beheko gunera joateko eta honela, ezponda guneetako belar-gunea errazagoa izango da egoera onean mantentzea.

  1. ARBELA

Ideia nagusia pareta batean arbela bat kokatzea da. Uste dugu aukera honekin umeek gaur egun erabili gabe dauden jolas gunearen zenbait zati aprobetxatu ahalko dituztela. Aukera anitz daude arbela kokatzeko orduan, zeren eta, arbela bai pareta batean eta baita ere lurrean kokatu daiteke. Gure planteamendua eraikuntzaren zati estuena eta belardiaren ezpondaren arteko zati altuenenean jartzea da

  1. BARATZA

Umeek naturaren garrantzi handia barneratu dezaten intentzioarekin proposatu dugu baratze baten sorkuntza. Jolas guneak jada badituen zenbait gune berde aprobetxatuta, landareak zein barazkiak landatu daitezke, beti ere, baratzaren sorkuntza egiteko orduan birziklaturiko materialak erabilita.

  1. BEHEKO JOLAS GUNEA

Aldaketa gehien egingo den gunea da. Une honetan zeramikako lurra duen gune irekia da soilik. Umeen sorkuntza sustatuko duen kolore asko eta joko anitzez osaturik egongo den gunea egitea da gure ideia nagusia.


SEGUNDO PROTOTIPADO

  1. ESCALERAS

En la situación actual las escaleras están mescladas con taludes de césped, y las rampas en las extremidades del patio. Las escalaras con vallas que los niños escalan, lo que no es muy seguro. Así con esta nueva opción de escalera mesclada con rampa, no hay más las vallas, y si caminos libres de un patio a otro, gradas bajas, es decir, menos riesgo de accidentes. Además los alumnos pararán de bajar por el talud, así la césped de los taludes podrán crecer más.

  1. PIZARRA

La idea de la pizarra es crear la posibilidad de los niños participaren del tratamiento de algunos planos del patio. Se pude usar en algunas paredes y en suelo. La idea es ponerlas en la parte alta más estrecha entre el edificio y el actual talud de césped.

  1. HUERTO

Valorar la naturaleza es el objetivo de añadir el huerto en el patio, crear una relación entre los niños y las plantas. Así que aprovechándose algunas áreas verdes cerca de límite del patio, áreas que están casi que residuales para trabajar con materiales reciclados y crear el espacio para el huerto.

  1. PÁTIO BAJO

Es la parte de mayores cambios, actualmente es solo un espacio con suelo de cerámica. La idea es hacer un patio con más colores y juegos que provoquen la creatividad de los niños.


ZER MODUZ GOAZ?

Parte hartzen ari garen proiektuan La salle Berrozpe eskolako patioan berrikuntzak egitea da gure helburua. Jakintza alor anitzeko talde bezalal protptipo desberdinak diseinatzera eraman gaituzten ideia anitzak proposatu ditugu, ondoren hau prototipo bakar bat bezala eskolari aurkezteko.

Momentu honetan proposatutako egunean La Salle Berrozpe eskolan aurrera eramango dugun zerbitzua prestatzen ari gara.

Proiektu hau aurrera eramateko gogo handia dugu, eta arrakasta izan dezan. Izan ere, gure helburu nagusienetakoa aurrera begira implementazio bat edukitzea da.

¿QUÉ TAL VAMOS?

En el proyecto que estamos participando se nos propuso como reto mejorar el patio del colegio La Salle Berrozpe, y como equipo multidisciplinar de trabajo hemos aportado muchas ideas que nos han llevado a diseñar dos prototipos que han sido fusionados en un único prototipo para presentar al centro.

Actualmente, nos encontramos preparando el servicio que en las fechas fijadas llevaremos a cabo en el centro La Salle Berrozpe.

De cara a la exposición del servicio, nos encontramos con ganas de llevarlo a cabo y de que funcione y tenga éxito, porque una de las intenciones que perseguimos es que tenga una implantación futura.

Utzi iruzkina

Gune honek Akismet erabiltzen du zaborra murrizteko. Ikusi nola prozesatzen diren zure erantzunen datuak.